Ruilen en retourneren, Garantie

Voor alle producten van Gsm2Buy geldt twee jaar fabrieksgarantie. Uitgezonderd hiervan zijn: Apple producten, waarvoor een andere garantie termijn geldt, namelijk één jaar ( http://www.apple.com/nl/legal/statutory-warranty/ ). Op tijd uitbreiden met Apple Care +. Tevens geldt na aankoopdatum bij het toestel meegeleverde accessoires een garantietermijn van zes maanden, tenzij door de fabrikant anders wordt vermeld. Alle mogelijke reparaties welke binnen de hiervoor genoemde garantietermijnen vallen worden kostenloos uitgevoerd exclusief alle verzendkosten, mits er geen val-, stoot-, vocht- en/of waterschade wordt geconstateerd door het reparatiebedrijf.

Indien het product niet onder de garantie valt, zoals eerder vermelde omstandigheden, worden de onderzoekskosten voor u in rekening gebracht. Deze variëren tussen de 30 en de 50 Euro, afhankelijk van het merk. Voor het aanmelden van uw defect product kunt u contact opnemen met Gsm2Buy via de e-mail info@gsm2buy.nl.

Alle producten in ons assortiment worden getest op hun kwaliteit. Mocht u om wat voor reden dan ook hierover niet tevreden zijn, dan kunt u het product binnen 14 dagen na ontvangst retourneren. dan hanteert Gsm2buy.nl de DOA- regeling ( Death of Arrival). U kunt er dan voor kiezen om een ander product te nemen, of om uw geld terug te ontvangen. De retourzending dient u vooraf aan te kondigen door een e-mail te sturen naar info@gsm2buy.nl. Retourzending geschiedt op eigen risico en voor eigen rekening. Ongefrankeerde of onvoldoende gefrankeerde retourzendingen worden door ons niet in behandeling genomen!

Afhandeling bij gebrek
Indien u het toestel aanmeldt voor reparatie, word u geacht om de ondergenoemde gegevens bij de hand te hebben:

-  type toestel;
-  IMEI nummer (tik *#06# in);
-  omschrijving van de klacht;
-  aankoopdatum;
-  bestelnummer;
-  aankoop factuur.

Wanneer u ervoor kiest om het toestel zelf op te sturen, wordt u geadviseerd om het toestel gefrankeerd en aangetekend / verzekerd naar een reparatiecentrum verzenden. Wij raden u aan de verzend barcode goed te bewaren zodat u het pakketje online kunt volgen.

Als uw toestel defect is, en uw batterij nog goed functioneert, stuur dan niet uw batterij mee. Ook uw simkaart hoeft u niet mee te sturen. Het kan zijn dat uw toestel wordt omgeruild of gereset dient te worden tijdens de reparatie. Houd hier rekening mee en zorg ervoor dat u uw toestel van tevoren heeft gesynchroniseerd.

Let op: Tijdens de reparatie zal uw toestel worden ge-reset en in veel gevallen worden voorzien van de meest recente software versie. Door deze handeling zullen uw contactpersonen en overige data op uw toestel worden verwijderd. U dient dus voordat u het toestel opstuurt zelf een back-up te maken van de gegevens in uw telefoon. Gsm2buy  is nimmer aansprakelijk voor verloren data tijdens het reparatieproces.

Hoe lang is de reparatieperiode?
Een gemiddelde reparatie kan van 3-8 weken duren. De reparatieduur is ook afhankelijk van het soort defect en de bij Service Centra aanwezige eventueel te vervangen onderdelen. Wij hebben echter geen invloed op het reparatieproces en kunnen de reparatie ook niet bespoedigen

Reparatiestatus opvragen
Om de reparatiestatus op te vragen kunt u altijd contact opnemen met de Service Point/ Center waar uw toestel ter reparatie is aangeboden. Indien het toestel eerst naar Gsm2Buy is verzonden, kunt u hierover contact met ons op te nemen. Hierna gaan wij weer op onze beurt voor u informeren bij het desbetreffende Service Point/ Center.

DOA

Helaas komt het een enkele keer voor dat een toestel bij ontvangst niet naar behoren blijkt te werken. Dit noemt men een DOA (Dead On Arrival). Mocht dit het geval zijn, dan kan het toestel omgeruild worden voor een ander exemplaar. U kunt het toestel dan voor omruiling insturen. Het pakket wordt alleen omgeruild indien het toestel en bijbehorende accessoires in volledige nieuwstaat verkeren. Onderdelen behoren nog in de originele verpakking te zitten en voorzien te zijn van de originele stickers en beschermfolie. Tevens dient het toestel ongeregistreerd/ongeactiveerd te blijven. Indien dit niet het geval is zal omruiling niet mogelijk zijn.

Mits u aan deze eisen heeft voldaan, zal het aankoopbedrag binnen 14 dagen aan u worden gecrediteerd. Voor omruiling gelden dezelfde eisen en worden de verzendkosten (à € 6,75) berekend. Een eventueel prijsverschil dient door beide partijen te worden verrekend.

Indien je aan de bovenstaande voorwaarden voldoet kun je jouw pakket naar het volgende adres versturen:  
GSM2BUY
t.a.v. Afdeling Retouren
Graafstroomstraat 75 Unit 24
3044 AP - Rotterdam

 

LET OP: lees onze retourvoorwaarden geactiveerde toestellen worden niet geaccepteerd. Open bijvoorbeeld vanaf seal sticker voor controle toestel bijvoorbeeld strepen of vlekken toont op scherm / niet aangaat.

Aanmelden DEAD ON ARRIVAL kan alleen eerste dag ontvangst


Hoe opent u een verpakking

 

*Verpakking in doos via plakband opensnijden

 

* Seal op doos, seal doorsnijden

 

* Doos niet scheuren


Voorwaarden Retour:

De volgende artikelen kunnen niet geretourneerd worden:

Verzegelde artikelen (accessoires) waarvan de zegel na levering verbroken is.

Smartphones kunnen aangenomen worden indien het toestel en bijbehorende accessoires in volledige nieuwstaat verkeren. Onderdelen behoren nog in de originele verpakking te zitten en voorzien te zijn van de originele stickers en beschermfolie. Tevens dient het toestel ongeregistreerd/ongeactiveerd te blijven. Indien dit niet het geval is zal omruiling niet mogelijk zijn.

Bij constatering van gebruikssporen en/of schade aan toestel en/of verpakking kan geen gebruik worden gemaakt van de DOA procedure en zal het toestel worden afgehandeld volgens de wettelijke garantiebepalingen. Er wordt door de klant contact gezocht via e-mail om de retour aanvraag af te handelen.

De staat en verpakking van geretourneerde artikelen moet aan de volgende voorwaarden voldoen:

Indien u uw bestelling in ontvangst genomen heeft en hierbij constateert dat het toestel defect is, kan het toestel in veel gevallen worden omgeruild voor een nieuw exemplaar volgens de DOA procedure (DOA= Dead On Arrival).

 

DOA

 Helaas komt het een enkele keer voor dat een toestel bij ontvangst niet naar behoren blijkt te werken. Dit noemt men een DOA (Dead On Arrival). Mocht dit het geval zijn, dan kan het toestel omgeruild worden voor een ander exemplaar. U kunt het toestel dan voor omruiling insturen. Het pakket wordt alleen omgeruild indien het toestel en bijbehorende accessoires in volledige nieuwstaat verkeren. Onderdelen behoren nog in de originele verpakking te zitten en voorzien te zijn van de originele stickers en beschermfolie. Tevens dient het toestel ongeregistreerd/ongeactiveerd te blijven. Indien dit niet het geval is zal omruiling niet mogelijk zijn.

*Is niet van toepassing op reeds geactiveerde iPhones. Indien uw iPhone al geactiveerd is, is het apparaat gekoppeld aan uw persoonlijke Apple-ID. Daardoor is omruiling helaas niet meer mogelijk, vanzelfsprekend doen wij er alles aan om het toestel zo snel mogelijk te laten herstellen. Als het apparaat nog niet geactiveerd is, dan is omruiling mogelijk, mits voldaan aan de overige voorwaarden.

*Is niet van toepassing op Samsung / Huawei / LG / Sony toestellen waarop App's zijn geïnstalleerd. Als u geen App's heeft geinstalleerd en is het apparaat nog niet geactiveerd, dan is omruiling mogelijk, mits voldoen aan de overige voorwaarden. Zorg voor een neutrale verzendverpakking (bruine postdoos bijvoorbeeld) en een korte duidelijke klachtomschrijving. Het toestel dient compleet, in nieuwe staat en in de originele onbeschadigde verpakking teruggestuurd te worden. De klant zal het product slechts in die mate uitpakken of gebruiken voor zover nodig is om te kunnen beoordelen of het product naar behoren functioneert. Bij constatering van gebruikssporen en/of schade aan toestel en/of verpakking kan geen gebruik worden gemaakt van de DOA procedure en zal het toestel worden afgehandeld volgens de wettelijke garantiebepalingen.

 

Erkend adres voor reparatie onder garantie

Samsung
https://samsung.drmobile.nl

Huawei
https://huawei.drmobile.nl

Apple
https://checkcoverage.apple.com 

 

Modelformulier (klik voor formulier)